BIOGRAPHY

代表略歴


田中誠司/代表取締役 PRストラテジスト

1997年3月
筑波大学第三学群基礎工学類卒業。1998年4月、筑波大学大学院博士課程工学研究科を休学し、株式会社二玄社に入社。自動車専門誌「カーグラフィック」(CG)編集部にて記事の編集・執筆、特集の企画・制作を担当する。2000年〜2003年「カーグラフィックUCG」編集長。2007〜2009年「Solo Alfa」編集長。


2010年5月
編集部の分社独立に伴ない株式会社カーグラフィックに移籍、CG編集長に就任。編集・執筆、企画・立案に加えて編集部内外スタッフの業務全般を管理。


2014年1月
フィアット グループ オートモービルズ ジャパンに加入。フィアット・ブランドの宣伝活動全般を担当し、マーケティングおよびディーラー営業の統合的プロモーション・プロジェクトを実施。同年の同社の拡販に貢献し、自動車輸入ビジネスに関する多くの知見を得た。


2014年9月
BMWグループの日本法人であるビー・エム・ダブリュー株式会社に広報部 企業広報マネジャーとして移籍。新聞、テレビ、ライフスタイル、経済メディアに対する広報業務の責任者を務める。編集者として培った知識を礎として、一般メディアに製品・企業活動を浸透させたほか、広報メールマガジンの創刊、編集部を対象とするメディアキャラバンの導入など新たな試みを積極的に実行に移した。東京モーターショー2015、BMW 100周年記念およびBMW GROUP Tokyo Bayグランドオープン・イベントにおいて、プレス対応の責任者としてイベントを成功に導いた。


2016年10月
BMW Group Japan広報部長 兼 Executive Committee Memberに昇格。広報活動全般の責任者として部の活動全体を統括。日本市場における年間100億円相当におよぶメディア・カバレッジの量的拡大および質的改善に努め、広報戦略全体のさらなる適正化を目指しドイツ本社広報部および日本法人経営チームとのミーティングを重ね高い成果を得た。ライフスタイル系メディアのコミュニケーション拡大に向けては、BMW/MINIブランド・マーケティング部門と連携し、マーケティングイベントを活用した広報活動を活発化するなど新たな施策を導入した。


2018年10月
株式会社ユニクロにグローバルPRマネジャーとして移籍。世界20数カ国を統括する広報体制の整備や、全世界を網羅する報道露出リポート制作体制を作り上げた。


2019年12月
SAPグループで出張・経費管理クラウドを手がけるSAP Concurの日本法人、株式会社コンカーにて、広報/デジタルマーケティング/コンテンツマーケティングを統括。


2020年4月
独立、ポーリクロム株式会社代表取締役PRストラテジスト。企業広報・PRのアドバイス、コンテンツのローカライゼーションなどに携わる傍ら、編集著述者としてメディアに寄稿する。


In 1998, Seiji Tanaka graduated from the National University of Tsukuba with a Bachelor’s Engineering degree. He joined Nigensha Publishing Co., Ltd., and had worked as a staff editor at Car Graphic, Japan’s most popular and prestigious monthly automotive magazine with a 50 year history. 

In May 2010, Car Graphic left Nigensha and Car Graphic Co., Ltd was formed as a new independent publisher. He was appointed as Editor in Chief, and later as General Manager of the Editorial Department. He was responsible for managing all aspects of magazine production and staff inside and outside of the office. 

He joined Fiat Group Automobile Japan just after leaving Car Graphic in January. He led the marketing activity and brand management of FIAT. 

In September 2014, he moved to BMW Japan Corp., a subsidiary of BMW AG, as Corporate Communications Manager. He organized newspapers, TV, lifestyle, and economic media relation. 

Two years later, he was promoted to a Director (Executive Committee Member) of the company, responsible for entire corporate communications activities. His main role was to build up holistic PR strategy and have agreement with both BMW headquarters in Munich and Japanese Subsidiary. As a head of the department, he led 8 people and introduced more visible system of projects/roles, and built teamwork efficient and effective way.

In October 2018, he moved to UNIQLO Co., Ltd as a Manager, Global PR Team. I built up global PR organization for more than 20 countries in the world, and founded Global PR Activity Report from those countries.

Since December 2019, he was in the team leading role at Corporate Marketing Department at Concur Japan, Ltd. In this SAP Group company subsidiary, he is responsible for PR, Digital Marketing and Contents Marketing.

After several job experiences, he formed his own company and named Polychrome, after the thoughts that it should realize various achievements on his expertise. 

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